Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Άνεμος Αντίστασης. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Άνεμος Αντίστασης. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Δευτέρα 26 Μαΐου 2014

Άνεμος Αντίστασης *



Η ανάλυση που ακολουθεί είναι αμιγώς πολιτική.
Αφορά στα πεπραγμένα των ημερών, των πολιτών, των κομμάτων.

Αφορά, τόσο στην εκτίμηση των αποτελεσμάτων των Αυτοδιοικητικών Εκλογών, όσο και στην εκτίμηση των αποτελεσμάτων των Ευρωεκλογών του 2014.

Δεν είναι πρόχειρη, έλκει όμως, κατ' αρχήν, τα συμπεράσματά της από τη στάση ενός ανθρώπου.

Και εξάγει συμπεράσματα από τη στάση του Ελληνικού Λαού απέναντι σε αυτόν τον άνθρωπο.

Ο Μανώλης Γλέζος είναι γνωστός στο πανελλήνιο από την αντιπαράθεσή του προς τη γερμανική επικυριαρχία, στους παλαιότερους δε περισσότερο για το κατέβασμα της γερμανικής σημαίας κατά το Β' Π.Π. 

92 ετών άνθρωπος, πώς να τα καταφέρει;
Πού να βρει ικμάδα, έστω, δύναμης, να σταθεί κόντρα στο θεριό;
Ποιον στέλνει ο Ελληνικός Λαός στο Ευρωκοινοβούλιο; Τον παππού; Γιατί;
Τι σημαίνει "Γλέζος στην Ευρωβουλή";

Η συνέχεια είναι "χωριάτικη". 
Αυτό λένε οι άνθρωποι στα καφενεία.
Αυτό συζητούν οι νοικοκυρές στα παντοπωλεία.
Αυτό λέει το οικοδομικό συνεργείο στο μεσημεριάτικο διάλειμμα.
Αυτό κουβεντιάζουν οι ψαράδες μεταξύ τους, όσο δεν τσιμπάει.
Αυτό ψιθυρίζεται στα έδρανα της υπεράσπισης και της πολιτικής αγωγής στα δικαστήρια, ανάμεσα στους δικηγόρους.
Αυτό ομολογούν οι υπάλληλοι στις δημόσιες υπηρεσίες.
Αυτό σκέπτονται οι μπαρμπάδες στα κουρεία και κάνουν γκριμάτσες χαράς, δυσκολεύοντας τον άνθρωπο με το ψαλίδι στο σβέρκο τους.
Αυτό λένε οι γιατροί με τους νοσηλευτές στους ασθενείς στο επισκεπτήριο.
" 'Άντε, βρε, δεν παθαίνεις τίποτε, για δες το Γλέζο, που έχει περάσει δέκα φορές τα δικά σου!" 

Αυτό λέει ο Αλέξης ο Τσίπρας, πριν μπει να μιλήσει στη Βουλή:
"Να τα πω σαν το Γλέζο".

Με ακατάβλητο πάθος.
Με κοινωνική συναίσθηση.
Με φωνή δικαίου.
Με ιστορική αλήθεια.
Με νομικά επιχειρήματα.
Με αξιοπρεπή εντιμότητα.
Με αδήριτη ντομπροσύνη.

Ο Ελληνικός Λαός ψήφισε Γλέζο, για να πει αυτός στην Ευρωβουλή, για όλους εμάς, αυτά που ο ίδιος ο λαός φοβάται να πει.

Επειδή ο λαός δεν είναι ήρωας, φοβάται πολύ.
Κι ας πεινάει.
Κι ας μην έχει ρεύμα.
Κι ας μην έχει σχολεία.
Κι ας πεθαίνει σε διαδρόμους νοσοκομείων.
Κι ας μην έχει δουλειά.
Κι ας έχει αποδειχθεί αυτός ο λαός κατώτερος των περιστάσεων.

Αυτό βλέπει ο κύριος Πρωθυπουργός και ο Αντιπρόεδρος της εδώ Κυβερνήσεως και αρνούνται τις εκλογές. 
Οι δεύτεροι και οι τέταρτοι αρνούνται στους πρώτους.
Οι εξαφανισμένοι ΔΗΜΑΡίτες συστρέφονται και αναζητούν κονάκι και φαγάκι εκεί κοντά.
Αυτό βλέπουν οι Ευρωπαίοι και αρνούνται αυτό που λένε οι εφημερίδες τους.
Αυτό βλέπουν οι Άγγλοι και τους λένε "ευρωσκεπτικιστές".
Δεν είναι κομμουνιστές, ούτε αντεξουσιαστές με κουκούλες, οι Άγγλοι.

Την ενωμένη Ευρώπη και την κατάντια της βλέπουν και δεν επιθυμούν να κάνει κουμάντο στη χώρα τους.

Ένας άνθρωπος θα τα πει όλα αυτά, εκεί στο άντρο της κυριαρχίας των πλουσίων.

Και ιδού η κατακλείδα αυτής της πολιτικής ανάλυσης:
Οι Έλληνες δεν επιθυμούν η ενωμένη Ευρώπη να καταστεί τάφος ενός λαού.
Απαιτείτο μια γενναία φωνή να μιλήσει εξ ονόματος όλων.

Η φωνή βρέθηκε.
* Του Θάνου Αθανασιάδη


Διαβάστε Περισσότερα »

Τετάρτη 23 Απριλίου 2014

Περί διαθέσεων υποθέσεις *



Δε θα ήθελα ποτέ να γράψω κάτι, ανήμερα 21ης Απριλίου. Αναγκάστηκα να αφήσω τη μέρα να περάσει. 

Έτσι πέρασε και το Πάσχα. 
Χρόνια πολλά σε όλους, πλην του Ιούδα.

Πλην   κ ά θ ε   Ιούδα.

Υπάρχει ένα θεματάκι αυτές τις μέρες. 
Εκλογές έρχονται και δεν κινείται φύλλο.

Οι υποψήφιοι για δημοτικές και περιφερειακές εκλογές θα έπρεπε να έχουν πάρει φωτιά. 
Δεν έχουν πάρει. 

Μήπως φταίει που ο κύριος Υπουργός, Γιάννης Μιχελάκης, Μεγάλη Πέμπτη ανήμερα, έβγαλε την Εγκύκλιο 6/2014, εις εφαρμογήν του άρθρου 10 του Νόμου 4239/2014; Ας τη δούμε. Λέει λοιπόν ο κύριος Υπουργός:

"Σας γνωστοποιούμε ότι στο ΦΕΚ Α` 43 δημοσιεύθηκε ο νόμος 4239/2014 «Δίκαιη ικανοποίηση λόγω υπέρβασης της εύλογης διάρκειας της δίκης, στα πολιτικά και ποινικά δικαστήρια και στο Ελεγκτικό Συνέδριο και άλλες διατάξεις». Με τις διατάξεις του άρθρου 10 του υπόψη νόμου, ρυθμίζονται θέματα που αφορούν τις δημοτικές και περιφερειακές εκλογές καθώς και θέματα ευρωεκλογών και βουλευτικών εκλογών.
Ειδικότερα:
Α. Ρυθμίσεις που αφορούν τις περιφερειακές και δημοτικές εκλογές
Α1. Ημερομηνία διενέργειας δημοτικών και περιφερειακών εκλογών.
Σχετικά με την εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 1 του άρθρου 10 του ν. 4239/2014 για τις ημερομηνίες διενέργειας δημοτικών και περιφερειακών εκλογών ορίζεται ότι στις 18 Μαΐου 2014 θα διενεργηθεί η ψηφοφορία («α΄ γύρος») για την εκλογή των δημοτικών και περιφερειακών αρχών, όπως προβλέπουν οι διατάξεις του ανωτέρω νόμου, με τις οποίες αντικαταστάθηκαν τα άρθρα 9 και 114 του ν. 3852/2010 «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, Πρόγραμμα Καλλικράτης» (Α΄ 87).
Η ψηφοφορία για την εκλογή των Ελλήνων μελών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου θα διενεργηθεί την Κυριακή 25 Μαΐου 2014.
Την ίδια ημέρα θα επαναληφθεί η ψηφοφορία («β΄ γύρος») στους δήμους ή στις περιφέρειες στους οποίους δεν αναδείχθηκε επιτυχών συνδυασμός την προηγούμενη Κυριακή.
Α2. Προεκλογική περίοδος
Με τις ανωτέρω διατάξεις ορίζεται επίσης ότι η προεκλογική περίοδος για τις αυτοδιοικητικές εκλογές αρχίζει πλέον με τη δημοσίευση του Προεδρικού Διατάγματος, με το οποίο προκηρύσσονται οι εκλογές για την ανάδειξη των Ελλήνων μελών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, γεγονός που έχει σημασία ιδίως όσον αφορά την εκκίνηση των προθεσμιών που προβλέπονται από τις διατάξεις του αρ. 68 του π.δ. 26/2012, κατά την έκταση που αυτές εφαρμόζονται αναλόγως στις αυτοδιοικητικές εκλογές, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 2 του αρ. 10 του ν. 4239/2014".

Λέει κι άλλα ο κύριος Υπουργός, αλλά όχι τόσο επίκαιρα και καίρια συνάμα.

Το άρθρο 10 του Ν. 4239/2014 το βλέπετε στην εικόνα από κάτω:



Κάντε εσείς τον κόπο να διαβάσετε το κείμενο. 
Άλλοι, πιο έξυπνοι και πιο σημαντικοί από σας, κατά πώς οι ίδιοι διατείνονται, δεν το έκαναν.

Ή το έκαναν;


Τέλος πάντων, το θέμα είναι ότι κανείς δεν έχει πει τίποτε ως τα τώρα και ίσως αυτό είναι ένα ζήτημα, ίσως γεννά κι ένα άλλο:


Τι θα συμβεί, αν κάποιος πει ότι δε μπορούν να γίνουν εκλογές, θέτοντάς το στη βάση ότι για τις δημοτικές εκλογές η προεκλογική περίοδος είναι μικρότερη του μηνός και πάντως μικρότερη από την αντίστοιχη μηνιαία προθεσμία που έχει ακόμη τη δυνατότητα να τηρήσει ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, εκδίδοντας το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα, για τις Ευρωεκλογές;


Ποιος θα το πει;


Να το πει ο Πρωθυπουργός μάλλον δε γίνεται, επειδή οι Υπουργοί του εντέλλονται με βάση την τελική του συναίνεση.


Άρα το Προεδρικό Διάταγμα που αφορούσε στην τήρηση της μηνιαίας προθεσμίας για τις δημοτικές εκλογές, δεν πήγε "στην ώρα του" για υπογραφή στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, με βάση την επιθυμία του Πρωθυπουργού.


Γιατί όμως εξεδήλωσε τέτοια επιθυμία ο κύριος Πρωθυπουργός;


Να το προσυνεννοήθηκε με τους συγκυβερνητικούς του εταίρους;


Να συμφώνησαν κι εκείνοι;


Είχαν να ωφεληθούν κάτι; Εκλογές είναι. Ό,τι μπει στην κάλπη - εκφραστή της λαϊκής βούλησης, θα βγάλει και το αντίστοιχο αποτέλεσμα, έτσι δεν είναι;


Πάντως, το ένα ερώτημα απαντήθηκε:

Δεν κουνιέται φύλλο, επειδή δεν προβλέπεται, κατά πώς τα λέγανε και οι καραβανάδες με τον 20-1 υπό μάλης.

Με απλά λόγια, νομίζω ότι στα δημοτικά ζητήματα δεν υπάρχει προεκλογική περίοδος, επειδή δεν έχει υπογραφεί το αντίστοιχο και προβλεπόμενο Προεδρικό Διάταγμα.


Είναι ενδεικτικό του ότι κανείς δεν έχει αντιληφθεί τη σημασία του πράγματος το γεγονός ότι έχουν ανοίξει εκλογικά κέντρα της κυβερνώσας συμπαράταξης, τα οποία διαλαλούν την πραμάτεια τους, χωρίς να σκεφθούν ότι αυτή ακριβώς είναι η έννοια της προεκλογικής περιόδου: φέιγ βολάν, παράτες, υποσχέσεις, διακοσάρια και ούτω καθ' εξής.


Το ίδιο ισχύει και για την Αξιωματική Αντιπολίτευση και τους λοιπούς σχηματισμούς, οι οποίοι θα αποτελέσουν το νέο Καλλικρατικό αυτοδιοικητικό χάρτη της Χώρας, εάν ήθελε υπάρξει τέτοιος.


Στα σενάριά μας τώρα:


Α.  1. Υποτεθήσθω ότι οι φίλα προσκείμενοι στο συγκυβερνητικό στρατόπεδο συντρίβονται. Ποιον χαλάει να ακυρώσει τις εκλογές; Μην τους μαλώσουν που ξεχάστηκαν να τηρήσουν την προθεσμία;

  2. Ναι, αλλά η 25 Μαΐου θα έρθει ως καταπέλτης. Με συντριβή την πρώτη Κυριακή, η δεύτερη θα είναι μνημόσυνο. 

Έτσι πάντως ισχυρίζεται ένας  Υπουργός της Κυβέρνησης, πάντως.

Και μάλιστα το υποστηρίζει.



Γιατί όμως δεν πρέπει να συγχέονται τα αποτελέσματα των Ευρωεκλογών με τις Εθνικές Εκλογές;

Τι έγινε στις πρώτες Εθνικές Εκλογές του Μαΐου 2012;
Τι άλλαξε στις δεύτερες Εθνικές Εκλογές του Ιουνίου του 2012;

Κι ακόμη περισσότερο, σήμερα γιατί δε γίνεται καμία κουβέντα για το ζήτημα των Δημοτικών Εκλογών;

Φανταστείτε ότι το Προεδρικό Διάταγμα 58/2014 για τις Ευρωεκλογές εν τέλει βγήκε στην ώρα του. Για τίποτε άλλο δεν πήρε τ' αυτί μου ή το μάτι μου τίποτε. Μπορεί, βεβαίως και να κάνω λάθος.




Κι αν δεν κάνω;

Β. 1. Υποτεθήσθω τώρα ότι η Αξιωματική Αντιπολίτευση αντιλαμβάνεται το πρόβλημα και ενεργοποιεί το μηχανισμό προσφυγής στη Δικαιοσύνη. Τότε η διαβόητη μονταζιέρα θα επιτεθεί (σχηματισμός: γιουρούσι, με καμινάδες και σκληρά φάουλ) και θα αποκαλέσει δειλούς, κιοτήδες και αφοδευτάς τους αντιπολιτευόμενους, αφού "τάχα μ' τους μάραναν η μια και οι δυο μέρες. Τι ανάγκη είχανε, αφού τη νίκη την είχαν τάχα μ' στο τσεπάκι;".
 2. Αν έχει έτσι, η Αξιωματική Αντιπολίτευση, έχει καταστεί όμηρος των βουλήσεων του κυρίου Πρωθυπουργού - σε επίπεδο νομοθετημάτων και προθεσμιών πάντα. Δεν είναι δυνατόν να μιλήσει, αφού επικοινωνιακά θα καταβαραθρωθεί από την ισχύ των συντονισμένων Μέσων μαζικής Ενημέρωσης. 

Γ. Κι αν το αντιληφθεί κάποιος "μικρός"; Κάποιος "ανεξάρτητος"; Κάποιος που δεν το 'χει σε τίποτε να χαλάσει τη μαγιά και να σπάσει τον αρραβώνα; Αυτόν ποιος θα τον σταματήσει; Ίσως όμως ο υποθετικός ανεξάρτητός μας δεν είναι και τόσο ανεξάρτητος. Ίσως να παίζει ένα καλό "χαρτί", να βολευτεί κι εκείνος - επιτέλους - σε κάποιον από τους μεγάλους συμπορευτάς. Κάτι τέτοια ακούστηκαν πρόσφατα - κι ας μην έχουμε επίσημη προεκλογική περίοδο.


Αρκετά. Ας δούμε τα σενάριά μας.


Κατ' αρχήν θα πρέπει να δούμε εάν είναι πια τόσο σπουδαία αυτή η υπόθεση με τις προθεσμίες.


Ίσως να είναι λίγο σπουδαία, σε ατομικό επίπεδο: Βλέπετε, η προεκλογική περίοδος εμποδίζει διορισμούς, προσλήψεις και άλλα τινά. Και σήμερα ακόμη διορίζεις και διορίζεσαι, που λέει ο λόγος. 


Ίσως να είναι κι άλλο λίγο σπουδαία η τήρηση των προθεσμιών, αφού, έως και αυτή τη χρονική στιγμή, την οποία διανύουμε, δεν είχαμε στο παρελθόν παρόμοιο προηγούμενο. Το λέγαμε "ευλαβική τήρηση της Δημοκρατικής διαδικασίας". Δεν πρέπει να ήταν και τόσο σπουδαία πάντως σαν διαδικαστική πράξη, ούτε τόσο δύσκολη. Μια υπογραφή και μια ανακοίνωση. Ούτε ξεχνιούνται αυτά, είμαι βέβαιος, έχω εμπιστοσύνη στη μνήμη και τη γνώση του νομικού επιτελείου  της Κυβερνήσεως.


Κατά δεύτερον, θα πρέπει να εξετάσουμε αν χάνουμε καμιά άλλη προθεσμία, την ώρα που χάνουμε αυτήν την προθεσμία.


Να ένα που μου ήρθε στο μυαλό: Αυτή τη στιγμή, αν προκηρυχθούν Εθνικές Εκλογές, η λίστα των εκλεγμένων βουλευτών του Σύριζα έχει μειωθεί δραματικά. Το δυνατό Ευρωψηφοδέλτιο και οι αντίστοιχοι δημοτικοί θώκοι έχουν υποψηφίους επιπέδου κορυφής.


Δεν το αντιλαμβάνεται αυτό ο κύριος Πρωθυπουργός;  Υπάρχει περίπτωση να συνιστά αυτό το σκεπτικό μέρος του πολιτικού του σχεδιασμού; 

Ο ίδιος επέλεξε να δώσει χρίσμα σε κάποιες υποδεέστερες υποψηφιότητες, ενώ ταυτόχρονα έδωσε την υποστήριξή του  - μέσω των δικών του τοπικών βουλευτών - στους υποψηφίους του ΠΑ.ΣΟ.Κ. και της ΔΗΜ.ΑΡ., όπου αυτή εισέτι υφίσταται υποχθονίως ραδιουργούσα. 


Φανταστείτε ότι, με εξαίρεση το σκληρό πυρήνα της τελευταίας, πλείστοι όσοι - ακόμη και πρώην υποψήφιοι βο(υ)λευτές) - της σκαιάς ομαδούλας τους, δηλώνουν μετανοήσαντες και προσεγγίζουν τα παλιά φιλαράκια. 
Πολλές φορές γίνονται και αποδεκτά τα έωλα ανθυπεπειχειρήματά τους, επειδή υπήρξε τάχατες ειλικρινής μετάνοια! 
Φαιδρόν, όσο κι επικίνδυνο, επειδή ο κύριος Πρωθυπουργός αντιλαμβανόμενος τη σπουδαία δυνατότητα να εισάγει σπιούνους εντός του στρατοπέδου της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, πράττει τα μάλα, ώστε να γίνουν χωρίς φανφάρες και τυμπανοκρουσίες, μακριά από τα μάτια της Κουμουνδούρου, οι εισαγωγές σάπιου κρέατος επί της βάσει της  - κακώς νοούμενης  - "συντροφικής" ανοίας.

Το τρίτο σενάριο έρχεται να επιρρώσει τα δύο προηγούμενα:

Για να δούμε, πόσο μακριά από την πραγματικότητα σας φαίνεται αυτό;

Ο κύριος Πρωθυπουργός αντιμετωπίζει σοβαρότατα προβλήματα από την ατυχή του απόπειρα να εξαρθρώσει το ΠΑ.ΣΟ.Κ., το οποίο συναγελάζεται με όποιον τύχει, προκειμένου να διασωθεί. 
Ο κύριος Αντιπρόεδρος κρατάει δεμένους πισθάγκωνα τα μίζερα υπό επεξεργασία προς ποινική δίωξη κομματικά στελέχη του. 
Ο κύριος πρώην Πρωθυπουργός του αυτού κόμματος κάνει επιθέσεις εκ του συστάδην στα εναπομείναντα, διατεινόμενος ότι αυτός ήταν ο αληθής Μεσσίας, παραβλέποντας μόνον το πρόβλημα των μνημονίων και του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, στο οποίο ο ίδιος μας εισήγαγε. 
Η ΔΗΜ.ΑΡ. το κλωθωγυρίζει, ψάχνοντας τρόπους και εύσχημες δικαιολογίες, για να αποφύγει την ανυπαρξία και να διατηρήσει τα λαμόγια της σε θέσεις ευθύνης προς το σκοπό της σωτηρίας του λαουτζίκου. 
Ο κύριος Πρωθυπουργός έχει γίνει απολύτως αντιληπτός από τους ΝεοΔημοκράτες, όλοι πλέον γνωρίζουν ότι απεργάζεται σχέδιο αποδόμησης και διάσπασης της Νέας Δημοκρατίας, εξοβελισμού των καραμανλικών και απόλυτης κυριαρχίας αυτού του ιδίου και των θιασωτών της επιχείρησης "λιώσιμο αστικής μεσαίας τάξης επ' ωφελία των πέντε δέκα φίλων και συνεργατών της Πολ.Αν". Λογικό κι επόμενο να αντιδράσουν και να προσπαθούν - ήδη αυτή τη στιγμή - να απεγκλωβιστούν από το άρμα του και να προσεταιριστούν τον προηγούμενο αρχηγό της παράταξής τους.

Πού οδηγεί αυτό τον ίδιο; 
Πού οδηγεί τον Υπουργό του επί των Οικονομικών;
Πού τα μαντρόσκυλα που έχουν υποσχέσεις για δόξες και τιμές;

Υπάρχει λύση;

Η παύση πληρωμών. Αυτή είναι η μόνη λύση.
Η απειλή παύσης πληρωμών.
Αυτή είναι η σωστή λύση.

Ώστε να το βουλώσουν όλα τα στόματα.
Ώστε να ψηφίσουν σωστά όλοι.
Ώστε να υποχρεωθούν σε Κυβερνήσεις Εθνικής Σωτηρίας.
Ώστε να ξεχαστούν οι κουταμάρες περί αλλαγής Πρωθυπουργού χωρίς εκλογές, όπως το τραγικό για το δικό μας Πρωθυπουργικό θώκο παράδειγμα της Ιταλίας. Γιατί άλλο είναι να εξυπηρετείς συμφέροντα και άλλο τη δική σου προσωπική ματαιοδοξία, εκδικητικότητα και φιλαυτία.

Πώς όμως να φτάσεις να επιτύχεις να υποχρεωθεί ο λαουτζίκος να μη μαυρίσει τους τυχάρπαστους, αλλά να συρθεί δημοκρατικά στο ευκταίο για τον κύριο Πρωθυπουργό αποτέλεσμα;

Πρώτα να πείσεις τους πάντες ότι, εάν καταβαραθρωθεί η κυβερνώσα συμπαράταξη στις Ευρωεκλογές, θα πέσει η Κυβέρνηση.
Μετά να πείσεις του πάντες ότι οι Δημοτικές θα αποτελέσουν το εφαλτήριο για τη μεγάλη επέλαση.
Κατόπιν να αφήσεις τις Δημοτικές παρατάξεις, οι οποίες πρόσκεινται φίλα προς εσένα, να κάνουν ό,τι κατέβει στου καθενός το κεφάλι.
Έπειτα να αφήσεις να παίζει το σενάριο ότι οι ΠΑΣΟΚοι θα πρέπει να συγκυβερνήσουν, γεννώντας ολοένα και περισσότερη δυσφορία στους κόλπους της δικής σου παράταξης.
Στη συνέχεια να αφήσεις τους κρυφομουλωχτούς - ΠΑΣΟΚους και ΔΗΜΑΡίτες να εκτεθούν σε ψηφοδέλτια "νίκης".

Και όλα αυτά να φροντίσεις να τα δει κάθε τοπική οργάνωση ΣΥΡΙΖΑ.
Να κάνεις το τοπικό στέλεχος να νιώσει δυνατό για αυτοδύναμη κάθοδο.
Να του γεμίσεις το κεφάλι σε τοπικό επίπεδο ότι "δεν ξέρω τι κάνουνε αλλού, εδώ εμείς κάνουμε πια κουμάντο, άσε τους συνασπισμούς πολιτών, θα πάρουμε το αίμα μας πίσω και θα διαφεντέψουμε την πόλη μας". 
Κι ας έλεγε άλλα το ιδρυτικό Συνέδριο του  - μόλις - περασμένου θέρους. 
Ας μιλούσε για άνοιγμα επί κοινών θέσεων. "Αυτά είναι για τους ηττοπαθείς". 

Να του γεμίσεις το κεφάλι, του κάθε τοπικής εμβελείας μικροκομματικού στελέχους, ότι ο Αρχηγός της παράταξης της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, ο Αρχηγός του, σφάλλει. 

Ότι αυτός έχει τη λύση.

Και να τον αφήσεις να πάει να τη βρει στις κάλπες που δεν έρχονται.
Στις κάλπες, για τις οποίες δεν έχει υπογραφεί το Προεδρικό Διάταγμα.
Να τον υποχρεώσεις να καταπιεί την αντιδημοκρατική συμπεριφορά, για να μην τον αποκαλέσουν ηττοπαθή. 

Και μετά να περιμένεις.

Είτε το πρώτο συμβεί είτε το δεύτερο, να είναι το ίδιο:

Είτε οι δημοτικές εκλογές να έρθουν μεσουρανούσης της ουτοπίας ότι η νικηφόρα παράταξη θα είναι του "καθαρού" ΣΥΡΙΖΑ, ώστε να συνασπιστούν όλοι οι υπόλοιποι και να σε πάρουν στη δεύτερη Κυριακή, αφού θα έχουν αποφύγει τη συντριβή.

Είτε οι δημοτικές εκλογές να μη γίνουν, λόγω του τυχαίου σφάλματος και της αβλεψίας να εκδοθεί το Προεδρικό Διάταγμα.

Να μετατεθούν ελαφρά.
Τόσο, ώστε να φτάσουμε στην ημεροχρονολογία πληρωμής και συντάξεων.
Και να μην υπάρχει σάλιο.
Και να παραδεχθείς, με το σθένος και την παρρησία που σε χαρακτήριζε ανέκαθεν ως πολιτικό άνδρα, ότι  - δυστυχώς - οι υπολογισμοί του ΙΟΒΕ οδήγησαν τον ΟΟΣΑ να σκεφτεί να κάνει έναν απλό συμψηφισμό στο εξωτερικό χρέος με το πρωτογενές πλεόνασμα.
Αυτό κι αν είναι εργαλείο.

Αλλά με αυτό το εργαλείο, δυστυχώς να πρέπει να ξαναδανειστούμε.
Αλλά να συμβαίνει να πρέπει να μας δανείσουν οι "αγορές" ή το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας.
Και οι δυο τους να θέλουν εγγυήσεις πολιτικής σταθερότητας.
Μην και τα δώσουν στους κομμουνιστάς!!

Κι εσύ να θέλεις να πληρωθείς το μηνιάτικο.

Κι εσύ να ξέρεις ότι η κυρία Καγκελάριος της Δυτικής και Ανατολικής Γερμανίας (έναντι Ουκρανίας) θα εγγυηθεί την καλή εκτέλεση της νέας δανειακής σύμβασης, εάν - και εάν μόνον - έχει δικό της παιδί στο θώκο.

Κι εσύ να ξέρεις ότι, μπορεί να μη γίνεται Συντακτική Βουλή για την Αναθεώρηση του Συντάγματος και την ενσωμάτωση του γερμανικού χρέους στον προϋπολογισμό, αλλά μπορεί να γίνεται να χρωστάς κι άλλα, τα οποία θα πάρεις, εάν ψηφίσεις ΠΟΛΑΝίτες, ώστε να μη χάσει την καρέκλα ο κύριος Πρωθυπουργός.

Κι εσύ να μπορείς δημοκρατικά και με διάφανες διαδικασίες να ασκήσεις το εκλογικό σου δικαίωμα ενώπιον Θεού και Ελλήνων και να μαυρίσεις τους ΠΑΣΟΚους, του ΠΟΛΑΝίτες, τους κακούς και τους φταίχτες.

Αλλά να πρέπει και να ταΐσεις την οικογένεια.

Τι θα κάνεις;

... έτσι, από απορία ρωτάω.


*του Θάνου Αθανασιάδη 
Διαβάστε Περισσότερα »

Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου 2013

Άλφα, βήτα, γάμμα, δέλτα*

Το άρθρο του κυρίου Νίκου Δήμου, το οποίο αναδημοσιεύτηκε στη σελίδα του Insider ως αναδημοσίευση από τη σελίδα του lifo, υπό τον τίτλο "13 θέσεις για το φασισμό" και προμετωπίδα το: "Δεν είναι η φτώχεια και η κρίση που οδηγούν τον άνθρωπο στον φασισμό – αλλά η δίψα για ισχύ", θέτει το ιστολόγιό μας τουλάχιστον σε κατάσταση αμηχανίας.

Ο πολυγραφότατος συγγραφέας και αρθρογράφος έχει να επιδείξει ένα εξίσου πλούσιο βιογραφικό. Ενδεικτικά, όσο και εν είδει αποδείξεως, θα αναφέρουμε, αντιγράφοντας το επίμαχο σημείο της wikipedia, ότι "Το 1979 άρχισε να δημοσιογραφεί με επώνυμες στήλες στα περιοδικά Επίκαιρα, ...., καθώς και στις εφημερίδες Το Βήμα, Καθημερινή, Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία και Έθνος της Κυριακής". Παράλληλα με τη συγγραφική του δράση, έχει αναπτύξει και πολιτική. Στις Ευρωεκλογές του 2009 ήταν υποψήφιος με τη "Δράση" του κυρίου Στέφανου Μάνου.

Πριν προχωρήσουμε σε οποιαδήποτε επιπρόσθετη κρίση, και εν γνώσει του ότι οι θέσεις του κυρίου Δήμου παρουσιάζονται υπό τη συγγραφική δεινότητά του  - άρα είναι και πιο "γοητευτικές" από άλλα κείμενα του είδους, σας παραθέτουμε τις απόψεις αυτούσια:

1. Ο φασισμός είναι η ιδεολογία της βίας και της ωμής δύναμης. Δίκαιο, γνώση, σωστό, λάθος, αποφασίζονται από την πυγμή του ισχυρού.   
2. Δεν είναι η φτώχεια και η κρίση που οδηγούν τον άνθρωπο στον φασισμό – αλλά η δίψα για ισχύ. Του δίνει μια απλή εξήγηση για όλα και μια ακόμα απλούστερη λύση.   
3. Η θεωρία της δύναμης δεν απευθύνεται μόνο στους απλοϊκούς και τους αμόρφωτους. Γοητεύει διανοούμενους και καλλιτέχνες όπως ο Χάιντεγκερ, ο Σελίν, ο Χάμσουν.   
4. Υπάρχει και μία μαύρη αισθητική στον φασισμό. Δείτε τις ταινίες της Λένι Ρίφενσταλ.   
5. Ο φασίστας είναι αναγκαστικά ρατσιστής. Οι κάθε λογής αδύναμοι είναι κατώτεροι.   
6. Η πειθαρχία και η άσκηση αποκοιμίζουν τη νόηση. (Παράδειγμα: ο στρατός.)   
7. Ο φασισμός, όπως και ο ρατσισμός, φωλιάζει μέσα σε κάθε άνθρωπο. Τα πειράματα έχουν δείξει πόσο εύκολα το πρόβατο γίνεται λύκος και ο καθένας βασανιστής.   
8. Ο φασίστας δεν έχει παράταξη – είναι όποιος ασκεί βία. Η βία είναι η ενσάρκωση της δύναμης στην οποία πιστεύει ο φασίστας.   
9. Φασισμός υπάρχει παντού: στην οικογένεια, στο σχολείο, ακόμα και στο οδήγημα. Αυτός που σε κόβει μπαίνοντας μπροστά σου με σκληρή σφήνα τι είναι;   
10. Οι διανοούμενοι σνομπάρουν την αστική ευγένεια. Όμως η ευγένεια δεν είναι τίποτα λιγότερο από τον σεβασμό του άλλου. Που τον σπρώχνεις για να μπεις την ώρα που βγαίνει από το μετρό ή το ασανσέρ. Που καπνίζεις μέσα στη μούρη του.   
11. Οι πολλοί μικροί φασισμοί οδηγούν στον μεγάλο. Φαίνεται αστείο να μιλάμε για κώδικες ευγένειας – όταν γίνονται δολοφονίες. Αλλά ο άνθρωπος που σκοτώνει τον ύπνο σου βάζοντας τη μουσική του στη διαπασών – θα χτυπήσει κι εσένα όταν θα διαμαρτυρηθείς. 12. Και πριν από τη Χρυσή Αυγή ήμασταν μια δυνάμει φασιστική κοινωνία. Εθνικιστική, βίαια, πολεμοχαρής, με ρητορική μίσους και φθόνου. Το δίκιο του ισχυρότερου επικρατούσε. Εκείνου με τα λεφτά, με τα μέσα, με την πολιτική επιρροή, με τον μεγαλύτερο τσαμπουκά. Ο καθένας, όπου τον έπαιρνε, πατούσε τον νόμο και καταπατούσε τον άλλο.   
13. Οι ποινικοποιήσεις και απαγορεύσεις είναι χρήσιμες σαν ασπιρίνες. Η ριζική όμως θεραπεία έχει να κάνει με τη νοοτροπία, τη στάση, τον πολιτισμό μας. Μπορούμε να περιορίσουμε τον φασίστα μέσα μας; Μπορούμε να αντισταθούμε σε κάθε ανομία και βία; Μπορούμε να στρατευθούμε με τη μεριά της αληθινής δημοκρατίας και της δικαιοσύνης; Να είμαστε άνθρωποι ανθρώπινοι; 

Δεν επιθυμούμε να λειτουργήσουμε σε επίπεδο σοφιστειών, βάζοντας λόγια που κάποιος δεν είπε, στο στόμα του.

Δεν επιθυμούμε να παραπλανήσουμε τον κόσμο που μας διαβάζει, βεβαίως όχι όσο τον κύριο Δήμου.

Επιθυμούμε όμως να εκθέσουμε την άποψή μας πάνω στο κείμενο, με τις ειδικές παρατηρήσεις που θεωρούμε απαραίτητες, ώστε καθένας από εμάς κι εσάς να αποκρυσταλλώσει θέση.

Έχουν, άλλωστε, γραφεί, τόσα πολλά πάνω στο συγκεκριμένο ζήτημα τις τελευταίες ημέρες. Ας μην ξεχνάμε ότι υπάρχει μείζον πολιτικό ζήτημα, και μόνο από το γεγονός ότι ο κος Υπουργός Δημοσίας Τάξης δεν έχει - ως τη στιγμή που γράφεται το παρόν άρθρο - υποβάλει την παραίτησή του.

Οι θέσεις του συγγραφέως θα πρέπει - εκ των πραγμάτων και ως εκ των καταβολών του - να αντικατοπτρίζουν αυτές ακριβώς τις ιδιότητές του. Δηλαδή, τόσο του μέλους της "Δράσης", όσο και του αρθρογράφου για τους δημοσιογραφικούς οργανισμούς, για τους οποίους έγραψε τα σχετικά του άρθρα.

Αυτοί οι οργανισμοί, αυτά τα έντυπα, δε θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν "αντικαθεστωτικά", "επαναστατικά", "αντιμνημονιακά", "αντί", εν γένει. Σε αυτό ελπίζουμε ότι γινόμαστε απολύτως αντιληπτοί. 

Άλφα.
Οι υπ' αριθμούς 1,3,7 και 8 θέσεις (παρακαλούμε ανατρέξτε στο κείμενο του κυρίου Δήμου και δείτε το πρόδηλο, ενθυμούμενοι τις κατά καιρούς δηλώσεις των πολιτικών ανδρών της εποχής) έχουν μια επικίνδυνη ομοιότητα με ένα συγκεκριμένο χώρο, αυτόν της δημόσια εκπεφρασμένης απόψεως Υπουργών και Συμβούλων του κου Πρωθυπουργού. Ισχυρίζεται ο συγγραφέας ότι "όποιος" ασκεί βία, είναι φασίστας και έρχεται ο κύριος Υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης και μιλάει για το ίδιο θέμα προσθέτοντας τους επιθετικούς προσδιορισμούς "νόμιμη" και "κρατική", διαφοροποιώντας το "ποιος" από τους "όποιους" μπορεί να κάνει τελικά πράξη τα αρχέγονα ένστικτά του ή να εκτελέσει τις εντολές των ανωτέρων του.
Παρά ταύτα, έχει υποστηριχθεί και ότι ο άνθρωπος δεν γεννιέται φασίστας, ούτε αγενής, ούτε με επιθετική συμπεριφορά, αφού, σαν κοινωνικό ζώο που είναι, κάτι τέτοιο θα ήταν μειονέκτημα για την επιβίωσή του. Τουναντίον γεννήθηκε με ευγενική συμπεριφορά και αισθήματα αλληλεγγύης προς το είδος του. Αισθήματα (ένστικτα) ντροπής για κάθε παραβατική συμπεριφορά. Όπως μια ουρά λεωφορείου κανείς δεν την παραβιάζει εύκολα, αλλά περιμένει τη σειρά του (με τις εξαιρέσεις να επιβεβαιώνουν τον κανόνα υπό κανονικές συνθήκες), είναι το ηγετικό και το εξουσιαστικό σύστημα που κάνει τον άνθρωπο πονηρό και βίαιο. Έχει υποστηριχθεί ότι αυτό ονομάζεται και καπιταλισμός. 

Με τη λογική αυτή που υποστηρίζουν οι κύριοι Δήμου και Γεωργιάδης όμως, αν οι δυο άνδρες βρίσκονται ιδεολογικά "κοντά", εντός του ίδιου ευρύτερου χώρου, μόνος φασίστας απομένει αυτός από τους "όποιους" ασκεί βία έξω από την κρατική.

Με απλούστερα λόγια, "πας μη κρατικός, ει βιαιοπραγών, φασίστας εστί".

Σε ποιον να αναφέρεται ο κύριος Δήμου;

Βήτα.
Ας εξετάσουμε όμως και τις θέσεις 4 και 10. Εδώ ο συντάκτης αναφέρεται σε "αισθητική" και "διανοούμενους". Η αναφορά στη, σύμφωνα με το Βήμα του ΔΟΛ, σπουδαία καλλιτέχνιδα, Λένι Ρίφενσταλ, η οποία αποτύπωσε το "όραμα του Ναζισμού". Από την άλλη πλευρά, οι διανοούμενοι, οι οποίοι "σνομπάρουν την αστική ευγένεια".



Με απλούστερα λόγια, σύμφωνα με τον κύριο Δήμου, ο διανοούμενος είναι αντίθετος με το σεβασμό του άλλου.

Σε ποιου όμως χώρου τους διανοούμενους να αναφέρεται ο συντάκτης; 

Στους "αστικούς" διανοούμενους ή σε άλλους; 
Πού αλλού έχει διανοούμενους;

Είναι και ο ίδιος διανοούμενος, προδήλως της αστικής τάξης. Η θέση του είναι σαφώς υπέρ της ευγενείας, η οποία υποδεικνύει το "σεβασμό προς τον άλλο".

Άρα, πρέπει να είναι οι "άλλοι" διανοούμενοι αυτοί, οι οποίοι είναι σνομπ, δε σέβονται και δεν είναι ευγενικοί. 

Γάμμα.
Ας δούμε όμως κι άλλες τρεις θέσεις, την 6, την 9 και την 11, εν συνδυασμώ προς τη θέση 12.


Η πειθαρχία, ο στρατός, η οικογένεια, το σχολείο, η επιθετική οδήγηση, η θορυβώδης λαϊκή έκφραση, όλοι μικροί φασισμοί, όλοι οδηγούν στο μεγάλο, κατά τον κύριο αρθρογράφο. Όλοι ήμαστε εν δυνάμει φασίστες. "Εθνικιστές", "βίαιοι", "πολεμοχαρείς", με "ρητορική μίσους και φθόνου", με μεγάλο "τσαμπουκά", με "λεφτά", με "μέσα".

Εδώ χρειάστηκε να προσπαθήσουμε πολύ να αυτοπεριοριστούμε, για μην εκδηλώσουμε τη μεγάλη μας έκπληξη.

Υπήρξαμε όλοι εν δυνάμει φασίστες, λοιπόν, επειδή μεγαλώσαμε εντός οικογενείας, πήγαμε σχολείο, καταταγήκαμε πειθαρχημένα στο στρατό, απολυθήκαμε από το στρατό, κι εργαζόμαστε υπάλληλοι; 

Άντε, όσοι μπορέσαμε, πήγαμε ιδιωτικό, βγάλαμε θητεία στο 401, κάναμε και δυο βόλτες στην παραλιακή με την καινούρια φτιαγμένη BMW - δώρο του μπαμπά - να μη βάζαμε στο τέρμα "το καλό παιδί"; Αφού το ηχοσύστημα το άντεχε!  

Ποιοι "εμείς" τα κάναμε αυτά;
Ποιοι "Όλοι εμείς";

Ίσως ο κύριος Δήμου να αναφέρεται πράγματι σε όλους. Διερωτώμεθα όμως πόσους και ποιους βλέπει, πού κοιτά, όταν στρέφει τη διεισδυτική ματιά του στην Ελλάδα και το λαό της.

Δέλτα.
Αφήσαμε για το τέλος, όχι χωρίς λόγο, τα δύο κυριότερα σημεία των θέσεων του κυρίου Δήμου: την εκπεφρασμένη αντίθεσή του στο σκεπτικό ότι η φτώχεια και η κρίση οδηγούν τον άνθρωπο στο φασισμό, καθώς και στον ισχυρισμό ότι η νοοτροπία, η στάση και ο πολιτισμός μας θα μας οδηγήσει, εν ευκταίω τέλει, στη στράτευση υπέρ της αληθινής Δημοκρατίας και της Δικαιοσύνης, κάνοντάς μας "ανθρώπους ανθρώπινους" (η έκφραση του συγγραφέως, ιδέτε ανωτέρω).

Μένει μόνον, επομένως, να ισχυριστεί ο κύριος Δήμου και οι συν αυτώ ότι η κραταιότατη θεωρία που ονομάζεται Κοινωνικός Δαρβινισμός, εφαρμόζεται στη μαστιζόμενη από την Κρίση χώρα μας, δυνάμει των σκέψεων και απόψεων κάποιου άλλου, και όχι του κυρίου Πρωθυπουργού, όχι των Υπουργών Υγείας, Παιδείας και Διοικητικής Μεταρρύθμισης, όχι των Ευρωπαίων δανειστών μας, όχι του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, όχι της Γερμανικής ηγεσίας συλλήβδην, όχι!!

Όχι, θα φταίνε οι "άλλοι".

Οι "άλλοι" που η νοοτροπία τους είναι του εθνικισμού, του μίσους, της αγένειας, που έχουν λεφτά και τα "μέσα", που ποδοπατούν, που αδιαφορούν για το Σύνταγμα, που φτιάχνουν νόμους για να καλύψουν τις πράξεις τους με μανδύα νομιμότητας.

Ποιοι είναι αυτοί οι "άλλοι", άραγε;

Ποιοι να είναι αυτοί που διψούν για ισχύ;
Ποιοι θεωρούν ότι η Εξουσία δικαιωματικά τους ανήκει;
Ποιοι είναι αυτοί που κατέχουν θώκους με μπόνους 50 εδρών;
Ποιοι είναι αυτοί που εκπροσωπούν το 25% του λαού και πειθαναγκάζουν το 75%;
Ποιοι είναι αυτοί που διοικούν με Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου, όπως οι πάλαι ποτέ Αναγκαστικοί Νόμοι;
Ποιοι είναι αυτοί που συμβουλεύουν τα "εξεγερμένα παιδιά" για "ηπιότερους τόνους";

Δεν έχουμε ούτε 13 απαντήσεις.

Από τα μέλη της ομάδας Συντακτών και συγγραφέων του Ανέμου Αντίστασης που προσυπογράφουν πιο κάτω:

Χρήστος Σιούλας
Διαβάστε Περισσότερα »